New York, Liberty and us (last day in paradise)

Wednesday was a another day in New York. Our appointement was at 7:15 in the school. When everyone was there, we took the bus,then we took a boat to see the statue of liberty and also visit the Ellis Island museum. This museum is about the immigration to the US. It was really interessting to visit. After, we took the bus again to go the 9/11 memorial. It was very impressive to see. The next stop was at the rail highline. There, we had a good view of New York. We finished our day in Times Square, buying the lastest presents. We ate at Stardust, the dinner where the waiters sing. It was cool, there was a very good atmosphere. Finally, we took the bus to go home and went to sleep
Morgane

The 18 April, we went to New York City for the second time. The group, composed by French students and American correspondents have taken the bus in the morning to join the city. We started by taking the boat all the way to Liberty Island where we took photos in front of the Statue of Liberty. Then we took the boat again and we went to Eliss Island. We visited the places where the migrants were selected and examined before entering american soil. Then we went into the city where we walked along Wall Street and then we took the bus and went to the 9/11 memorial. It is composed by 2 structures: a fountain where there are the names of all the victims and the second is a structure representing an eagle. Then we walked along the Highline, a railway transformed into a garden. To end, we had some free time to go to Times Square before going to Stardust on Broadway, a restaurant where the waiters mount on tables to sing and dance. After that we went back to the bus to go back to our exchange families to make our luggage so that we could leave the next day.

Mathys

Malgré un temps au départ un peu incertain pour notre seconde journée à Manhattan, les élèves américains et français étaient impatients de découvrir le programme de la journée. Nous avons commencé par la découverte de Liberty Island et la Statue de la Liberté puis avons poursuivi avec Ellis Island, ancien centre d’accueil des immigrants européens devenu maintenant un musée.
De retour sur Manhattan, sous le soleil, nous nous sommes dirigés vers Wall Street et le bâtiment de la bourse de New York, puis nous avons visité le Mémorial de 9/11 et le High Line Park qui est  un parc urbain suspendu aménagé sur une portion désaffectée des anciennes voies ferrées aériennes du Lower West Side.

Notre périple a pris fin à Times Square où les élèves ont pu faire leurs derniers achats mais aussi poursuivre leur découverte de ce lieu haut en couleurs. La journée s’est terminée au Stardust Diner, lieu très apprécié de tous car les serveurs  chantent à tour de rôle en attendant des contrats à Broadway...

Aujourd’hui, jeudi 19 avril, le départ approche à grands pas. Les élèves sont pour le moment en cours mais a midi, nous allons tous nous retrouver afin de déjeuner ensemble.es élèves ont pu faire leur derniers achats mais aussi découvrir poursuivre leur découverte de ce lieu haut en couleurs.

Pour en (sa)voir plus : holala Vannes !